06.11.-15.11.2024
Czyżby przez tę ostatnią chwilę zupełnej samowiedzy przeżył na nowo swe życie ze wszystkimi szczegółami pragnień, pokus, poddania się? Wykrzyknął szeptem — zapewne na widok jakiegoś obrazu, jakiegoś widziadła — wykrzyknął po dwakroć szeptem, który nie był głośniejszy od tchnienia:
— Ohyda! Ohyda!
Joseph Conrad, Jądro ciemności
Kurz to postać z opowiadania Josepha Conrada „Jądro ciemności”, które powstało ponad 100 lat temu. Dżentelmen, doskonały agent kampanii belgijskiej, który za bezwartościowe rupiecie kupował od lokalnej Afrykańskiej ludności drogocenną kość słoniową. Z dala od cywilizacji, bez norm i rygorów społecznych, w dziczy i samotności powoli odkrył, że cywilizacja jest klatką dla drzemiących w nim demonów – niepohamowanej żądzy władzy i nieskończonej chciwości. I gdy tej klatki zabrakło – demony podniosły łby.
Wymowa tego opowiadania – napisanego przecież ponad 100 lat temu – nie straciła na swojej aktualności. Chciwość i żądza władzy przyczyniły się do tego, że od 2021 r. trzy gatunki słoni – indyjski, afrykański sawannowy i słoń afrykański leśny – stały się gatunkami zagrożonymi wyginięciem.
Czy odważysz się stanąć oko w oko z ludzką – własną chciwością? Czy zmierzysz się z wolą posiadania nieograniczonej władzy, która decyduje o ludzkim losie? Po której stronie staniesz? Obłędu chciwości, czy odwagi walki o to co nie należy do ciebie, ale jest cenne dla wszystkich?
Zapraszamy cię do gry, w której wcielisz się w rolę tajnego agenta, a stawką będzie życie ludzkie i wola ocalenia ostatniego stada wolno żyjących słoni.
Fabuła gry:
W odległym Kongo żyje stado dzikich słoni sawannowych. To gatunek o pięknych ciosach, zachwycających rozmiarem, jak i wagą. Smaczny kąsek dla kłusowników.
Wśród plemion zamieszkujących rezerwat i chroniących słonie szerzy się nieznany dotąd wirus. Przywieziony z terenów Europy, w klimacie równikowym zmutował i stał się śmiertelnie niebezpieczny. Na szczęście w laboratoriach GUMedu stworzono szczepionkę na tego wirusa, ale została ona wykradziona przez handlarzy kością słoniową i ukryta gdzieś na terenie Gdańska. Mieszkańcom rezerwatów kłusownicy zaproponowali układ: kość słoniowa za szczepionki.
Wcielasz się w postać tajnego agenta organizacji ekologicznej, Twoim celem jest ochrona zagrożonego gatunku. Musisz odkryć, gdzie ukryte są fiolki ze szczepionką i dotrzeć tam przed kłusownikami. Tylko tak uratujesz i plemiona, i słonie.
Kto może wziąć udział w grze?
Gra jest skierowana do młodzieży 14+ i dorosłych. Osoby niepełnoletnie są zapisywane przez rodziców/opiekunów prawnych. Warunkiem uczestnictwa w grze jest wypełnienie formularza zgody na przetwarzanie danych osobowych (możesz go pobrać z tej strony albo wypełnić na miejscu). Uczestnicy przystępują do gry samodzielnie (uczestnicy indywidualni) bądź w zespołach składających się z maksymalnie 5 osób. W każdej drużynie musi być przynajmniej jedna osoba dorosła. Udział w grze jest równoznaczny z akceptacją regulaminu gry, który jest do pobrania na tej stronie.
Zasady gry:
W dniach 06.11.-15.11 czeka na ciebie 5 zadań w 5 bibliotekach (+ zagadkowa meta, czyli szósta tajemnicza filia). *Listę i adresy znajdziesz na końcu tego tekstu.
Grę możesz rozpocząć w dowolnej z bibliotek – to właśnie tam otrzymasz kartę, na której będziesz zbierać pieczątki, które dostaniesz od bibliotekarza po rozwiązaniu zadania. W jednej bibliotece możesz zdobyć jedną pieczątkę. W każdej z bibliotek otrzymasz również dodatkową wskazówkę. Wszystkie 5 wskazówek zaprowadzi cię na Metę: do ostatniego miejsca, gdzie będzie cię czekać finałowe zadanie. Na Mecie otrzymasz pieczątkę i zdasz kartę zadań wraz z podanym przez Ciebie e-mailem, na który do Ciebie napiszemy, jeśli otrzymasz nagrodę w rozdaniu.
W 4 bibliotekach otrzymasz również 4 kolorowe liczby zapisane na kartkach – zachowaj je, będą ci potrzebne do rozwiązania finałowego zadnia w ostatniej lokalizacji.
Nagrody
Jeżeli chcesz wziąć udział w rozdaniu nagród, zrób zdjęcie (sobie lub otoczeniu) na dowolnym etapie gry i wrzuć je na Facebooka lub Instagrama i oznacz Bibliotekę. Oznaczać możesz nas: Facebook: @BibliotekaPublicznaGdansk , Instagram: @biblioteka_gdansk .
Jeżeli nie korzystasz z mediów społecznościowych, wyślij zdjęcie na adres: .
Wszystkich uczestników zapraszamy na rozdanie nagród, które odbędzie się podczas spotkania „Tajny agent” 23.11.2024 (sobota) o godz. 17:00 w Bibliotece Manhattan. Jego bohaterami będą Vincent Severski oraz Robert Michniewicz. To właśnie w ich obecności otrzymacie nagrodę– warto się pojawić osobiście, gwarantujemy wspomnienie na całe życie!
Jeśli zostaniesz wybrany w rozdaniu, a nie będzie Ciebie na spotkaniu, skontaktujemy się z Tobą w sprawie szczegółów odbioru nagrody.
Przerwanie gry
W każdej chwili możesz przerwać grę (np. zdecydować się na rozwiązanie zadania w tylko w 1 filii), ale tylko po rozwiązaniu wszystkich zadań będziesz mógł wziąć udział w rozdaniu nagród. Za rozwiązanie co najmniej jednego zadania i przerwanie gry dostaniesz nagrodę pocieszenia w bibliotece, w której oświadczysz, że definitywnie kończysz grę. Będziesz tam musiał zwrócić kartę zadań.
Lista Bibliotek, w których czekają na Ciebie zadania:
Biblioteka Manhattan (al. Grunwaldzka 82)
Biblioteka Morenowa (ul. Romana Wyrobka 5a)
Filia Naukowa (ul. Obrońców Wybrzeża 2)
Biblioteka bez Barier (ul. Czerwony Dwór 21)
Biblioteka Ratuszowa (ul. Gościnna 1)
+ META (tajemnicza filia)
Zgoda na przetwarzanie danych i wizerunku